VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

  1. Všeobecné ustanovenia
  2. Kontaktné údaje predávajúceho:
    DAMET s.r.o.
    IČO: 51287200
    DIČ: 2120662610
    IČ DPH: SK2120662610

so sídlom: Čuklasovce 91, 956 54 Veľké Držkovce
Zapísaný v OR OS Trenčín oddiel Sro vložka č. 35834/R

Kontaktné údaje:
email: info@estrela.sk
telefón: 0907034694, 0915753965
(ďalej len „predávajúci“)

  1. Kupujúcim je právnická osoba, fyzická osoba – podnikateľ alebo fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  1. Kúpna zmluva je zmluva, na základe ktorej vzniká predávajúcemu povinnosť predmet kúpy – tovar kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy – tovar prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu.
  1. Tovarom sa rozumejú produkty, ktoré sa nachádzajú v ponuke predávajúceho pre nákup prostredníctvom obchodu.
  1. Elektronickou objednávkou sa rozumie elektronický formulár odoslaný kupujúcim adresovaný predávajúcemu, obsahujúci najmä informácie o kupujúcom, objednanom tovare z ponuky obchodu, kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bližšie špecifikované v čl. V všeobecných obchodných podmienok, spracovaný systémom obchodu (ďalej len „objednávka“).
  1. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru.
  1. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  1. Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho: www.estrela.sk (ďalej len „internetový obchod“), ktorý prevádzkuje predávajúci.
  1. Ustanovenia všeobecných obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami všeobecných obchodných podmienok.
  1. Všeobecné obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
  1. Znenie všeobecných obchodný podmienok môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia všeobecných obchodných podmienok.
  1. Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj Hurbanova 59, 911 01 Trenčín.
  1. Informácie o tovare a kúpnych cenách

 

  1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia kúpnej ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu, resp. v internetovom obchode. Kúpne ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty. Kúpne ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
  1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
  1. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
  1. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak. Zvýhodnené (akčné) ceny tovaru sú zreteľne označené symbolom „akcia“ alebo „výpredaj“. Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

 

  1. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
  2. prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
  3. vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
  1. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
  1. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Objednať s povinnosťou platby. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, objednávkovým formulárom požadovaných údajov a náležitostí a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Predávajúci objednávky vybavuje v poradí, v akom prichádzajú.
  1. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne všeobecné obchodné podmienky predávajúceho a reklamačný poriadok. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho.

 

  1. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto všeobecných obchodných podmienkach.

 

  1. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.

 

  1. Predávajúci ma právo zrušiť objednávku z dôvodu vypredania zásob tovaru, nedostupnosti tovaru, z dôvodu, že nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej vo všeobecných obchodných podmienkach alebo v kúpnej cene uvedenej v internetovom obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. Zrušenie objednávky predávajúci oznámi kupujúcemu telefonicky alebo formou e-mailovej správy.
  1. Predávajúci je oprávnený odovzdanie tovaru odoprieť, ak kupujúci nezaplatí včas predávajúcemu kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bližšie špecifikované v čl. V všeobecných obchodných podmienok.
  1. Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru, môže predávajúci tovar uložiť na náklady kupujúceho vo verejnom skladišti alebo u iného uschovávateľa alebo ho môže po upozornení predať na účet kupujúceho. Ak ide o vec podliehajúcu rýchlej skaze a ak nie je na upozornenie čas, upozornenie nie je potrebné.

 

 

  1. Zákaznícky účet
  1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
  1. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
  1. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
  1. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
  1. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto všeobecných obchodných podmienok.
  1. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
  1. Platobné podmienky a dodanie tovaru

 

  1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve platnú v čase odoslania objednávky predávajúcemu, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky. Súčasťou kúpnej ceny nie sú náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky. O povinnosti zaplatiť kúpnu cenu, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky bude kupujúci oboznámený v súlade s § 5 zákona č. 108/2024 z. z. o ochrane spotrebiteľa o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
  1. Kúpnu cenu tovaru, náklady na dopravu tovaru, poštovné a iné náklady a poplatky podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
  2. bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN: SK27 0900 0000 0051 4065 2839 alebo
  3. dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru,
  1. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 20 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

 

  1. V prípade platby bezhotovostným prevodom prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.

 

  1. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.

 

  1. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.

 

  1. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad.

 

  1. Kupujúci týmto dáva súhlas s elektronickým zasielaním faktúr. Zasielané elektronické faktúry sú vo formáte PDF, zabezpečené proti pozmeňovaniu obsahu a spĺňajú všetky náležitosti daňového dokladu v zmysle zákona o DPH č. 222/2004 Z. z. v platnom znení. Zaslaním objednávky dáva kupujúci súhlas so zasielaním našich faktúr v elektronickej podobe, v zmysle zákona o účtovníctve č. 431/2002 Z. z. v platnom znení.
  1. Predávajúci dodá kupujúcemu predanú vec bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.
  1. Ak predávajúci nedodá vec včas, kupujúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka , ak
  2. predávajúci odmietol vec dodať,
  3. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy, alebo
  4. kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
  1. Po odstúpení od kúpnej zmluvy podľa bodu 10. tohto článku všeobecných obchodných podmienok predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
  1. Prevádzkovateľ doručí kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe dokumentáciu tovaru, dodací list, záručný list, faktúru alebo doklad o kúpe. Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí dodať kupujúcemu namiesto záručného listu faktúru alebo doklad o kúpe.
  1. Tovar je kupujúcemu dodaný:
  2. na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
  3. prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil, alebo
  4. osobným odberom v prevádzkarni predávajúceho.
  1. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
  1. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ho predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci.
  1. Spôsoby doručenia a náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v internetovom obchode, v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. Cena dopravy je nasledovná:

 

DPD kuriérska služba –  4,90EUR

Expres kuriér na adresu –  3,90EUR

Príplatok za dobierku – 1,50 EUR

Osobný odber – 1 EUR

Poštovné pri objednávke nad 35 EUR zdarma

Výmena tovaru – ZDARMA

 

Pri výmene tovaru zákazník doručí tovar na svoje náklady

  1. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  1. Ak kupujúci tovar neprevezme do 7 dní od prvotného doručovania dopravcom na miesto dodania tovaru a nepodarí sa v tejto lehote tovar doručiť ani opakovane, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo výške 5 euro za každý deň uskladnenia tovaru. Ak kupujúci tovar neprevezme do 7 dní od prvotného doručovania dopravcom na miesto dodania tovaru a nepodarí sa v tejto lehote tovar doručiť ani opakovane, alebo kupujúci odmietne prevziať tovar, tak vzniká predávajúcemu nárok na jednorazovú zmluvnú pokutu vo výške 15 % kúpnej ceny tovaru, pričom tým nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody (napr. poštovné, balné, náklady na dopravu) voči kupujúcemu, ktoré vzniklo v dôsledku porušenia zmluvnej povinnosti zo strany kupujúceho (neprevzatie tovaru, resp. odmietnutie prevzatia tovaru). Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď sa prvýkrát nepodarilo doručiť tovar kupujúcemu v mieste dodania tovaru a za podmienky, že tovar sa nepodarilo doručiť kupujúcemu ani opakovane, resp. tovar sa stále nepodarilo doručiť, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
  1. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. Dopravca je povinný na žiadosť kupujúceho vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia zásielky. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
  1. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
  1. Odstúpenie od zmluvy

 

  1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru, nedostupnosti tovaru, z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej vo všeobecných obchodných podmienok alebo v kúpnej cene uvedenej v internetovom obchode. Predávajúci môže u kupujúceho uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo formou e-mailovej správy. Uplatnením práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u kupujúceho sa kúpna zmluva ruší od začiatku. Predávajúci vráti kupujúcemu všetko, čo od neho na základe kúpnej zmluvy dostal najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u kupujúceho.
  1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a to v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa:
  • keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar;
  • keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (platí pri dodaní viacerých tovarov kupujúcim objednaných v jednej objednávke oddelene);
  • keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme poslednú časť tovaru (platí pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí);
  • keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme prvý dodaný tovar (platí pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času).

Uplatnením práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy u predávajúceho sa kúpna zmluva ruší od začiatku a súčasne aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

  1. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je:
  2. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  3. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  4. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  5. v ďalších prípadoch v súlade s § 19 zákona o ochrane spotrebiteľa.

 

  1. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty bližšie špecifikovanej v bode 2. tohto článku všeobecných obchodných podmienok (pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy).
  1. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy poskytovaný predávajúcim (tvorí prílohu č. 1), jeho použitie však nie je povinné. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na e-mailovú adresu predávajúceho: info@estrela.sk alebo doručovaciu adresu predávajúceho: Čuklasovce 91, 956 54 Veľké Držkovce, mob. 0907034694, 0915753965. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy aj spôsobom stanoveným v § 20 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa.
  1. Kupujúci, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci môže tovar zaslať späť alebo ho priniesť na adresu predávajúceho: Čuklasovce 91, 956 54 Veľké Držkovce, mob. 0907034694, 0915753965. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
  1. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy všetky preukázateľné platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, najmä kúpnu cenu, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak kupujúci neuviedol iný spôsob platby v oznámení o odstúpení od zmluvy, bez účtovania žiadnych ďalších poplatkov.
  1. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
  1. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal, podľa toho čo nastane skôr.
  1. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru (napr. používaním tovaru, poškodením tovaru, zničením tovaru a stratou tovaru).
  1. Ak kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch 2. a 5. tohto článku všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa bodu 7. tohto článku všeobecných obchodných podmienok kupujúcemu a zároveň mu vzniká nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

VII. Zodpovednosť za vady (spotrebiteľ)

  1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

 

  1. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu vady predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci s výnimkou vady, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

 

  1. Pri použitom tovare predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar v čase jeho dodania a ktoré sa prejavia do jedného roka od dodania.

 

  1. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
  1. Záručná doba začína plynúť od dodania tovaru kupujúcemu. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ho DAMET s.r.o.  odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu DAMET s.r.o.
  1. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
  1. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru.
  1. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú bez zbytočného odkladu u predávajúceho (kontaktné údaje sú uvedené v záhlaví tohto Reklamačného poriadku). Kupujúci si môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady v sídle predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby v prípade osobnej reklamácie vopred telefonicky kontaktoval predávajúceho.
  1. Predávajúci je povinný kupujúcemu bezodkladne vydať písomné potvrdenie o vytknutí vady, v ktorej predávajúci uvedie kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, vrátane uvedenia primeranej lehoty, v ktorej predávajúci vadu odstráni. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci môže potvrdenie o vytknutí vady doručiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu na e-mail, ktorý kupujúci uviedol v objednávke.
  1. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
  1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  1. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 12 druhej vety tohto článku všeobecných obchodných podmienok.
  1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
  2. predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  3. predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
  4. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
  5. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  6. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  7. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  1. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
  1. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí kupujúci uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

 

  1. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje.
  1. Ak sa preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu podľa bodu 18 tohto článku všeobecných obchodných podmienok má kupujúci právo si u predávajúceho uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
  1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv zo zodpovednosti za vady sa riadia ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ak je kupujúcim fyzická osoba a ustanoveniami zákona č. 513/1991 Obchodný zákonník, ak je kupujúcim právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ.
  1. Ak DAMET s.r.o. pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto DAMET s.r.o. nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však DAMET s.r.o. o prípadných vadách daru vie, je povinná na ne zákazníka pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré DAMET s.r.o. zákazníka neupozornila, je zákazník oprávnený ho vrátiť. Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť DAMET s.r.o. všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t.j. aj tovar prijatý ako dar, s výnimkou daru zachyteného na inom, ako hmotnom nosiči (elektronický obsah).
  1. Predávajúci neposkytuje popredajný servis.
  1. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje Reklamačný poriadok predávajúceho.

VIII. Doručovanie

 

  1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
  1. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
  1. Mimosúdne riešenie sporov

 

  1. V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci  domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu podľa osobitného predpisu (§ 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov). Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje kupujúceho  na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
  2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na e-mailovú adresu: ars@soi.sk alebo @soi.sk; internetová adresa: https://www.soi.sk/) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  1. Ochrana osobných údajov kupujúceho
  1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Kompletné znenie toho aké osobné údaje zbierame a čo s nimi robíme nájdete na v priečinku Ochrana osobných údajov, ktorý je zverejnený v internetovom obchode.
  1. Záverečné ustanovenia
  2. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  1. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
  1. Odoslaním objednávky kupujúceho predávajúcemu nadobúdajú všeobecné obchodné podmienky účinnosť voči kupujúcemu.

 

  1. Všetky práva k internetovému obchodu predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
  1. Znenie všeobecných obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 10.01.2025.

 

 

Príloha č. 1

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ

NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV

OBCHODNÍKA

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo

od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

– Komu: DAMET s.r.o., sídlom Čuklasovce 91,  956 54 Veľké Držkovce, e-mail: info@estrela.sk

– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo

poskytnutí tohto produktu (tovaru):

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

– Dátum objednania/dátum prijatia* …………..

– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..

– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..

– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..

– Dátum …………..