REKLAMAČNÝ PORIADOK

Kontaktné údaje predávajúceho:

DAMET s.r.o.
IČO: 51287200
DIČ: 2120662610
IČ DPH: SK2120662610

so sídlom: Čuklasovce 91, 956 54 Veľké Držkovce
Zapísaný v OR OS Trenčín oddiel Sro vložka č. 35834/R

email: info@estrela.sk
telefón: 0907034694, 0915753965
(ďalej len „predávajúci“)

 

Článok I.

Úvodné ustanovenia

  1. Spoločnosť DAMET s.r.o., IČO: 51 287 200, so sídlom: Čuklasovce 91, 956 54 Veľké Držkovce (ďalej len „predávajúci“) týmto Reklamačným poriadkom v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene  a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje kupujúceho – spotrebiteľa (§ 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť.
  1. Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  1. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim je právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ. Takýto právny vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru u predávajúceho, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Pokiaľ v konkrétnom prípade nestanovuje záručný list výrobcu dotknutého výrobku inak, záručná doba je 12 mesiacov od kúpy tovaru kupujúcim – podnikateľom.

Článok II.

Zodpovednosť za vady

  1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
  1. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu vady predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci s výnimkou vady, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
  1. Pri použitom tovare predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar v čase jeho dodania a ktoré sa prejavia do jedného roka od dodania.
  1. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
  1. Záručná doba začína plynúť od dodania tovaru kupujúcemu. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ho DAMET s.r.o.  odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu DAMET s.r.o.
  1. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
  1. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru.
  1. Ak DAMET s.r.o. pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto DAMET s.r.o. nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však DAMET s.r.o. o prípadných vadách daru vie, je povinná na ne zákazníka pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré DAMET s.r.o. zákazníka neupozornila, je zákazník oprávnený ho vrátiť. Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť DAMET s.r.o. všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t.j. aj tovar prijatý ako dar, s výnimkou daru zachyteného na inom, ako hmotnom nosiči (elektronický obsah).
  1. Predávajúci neposkytuje popredajný servis.

Článok III.

Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácia)

  1. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú bez zbytočného odkladu u predávajúceho. Kupujúci si môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady v sídle predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
  1. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa prvej vety tohto bodu Reklamačného poriadku (právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť), len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa Článku II body 1. až 3. Reklamačného poriadku (záručnej doby).
  1. Predávajúci je povinný kupujúcemu bezodkladne vydať písomné potvrdenie o vytknutí vady, v ktorej predávajúci uvedie kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, vrátane uvedenia primeranej lehoty, v ktorej predávajúci vadu odstráni. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci môže potvrdenie o vytknutí vady doručiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu na e-mail, ktorý kupujúci uviedol v objednávke.
  1. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
  1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  1. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 6 druhej vety tohto článku Reklamačného poriadku.
  1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
  2. predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  3. predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
  4. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
  5. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  6. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  7. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  1. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
  1. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí kupujúci uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
  1. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje.
  1. Ak sa preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu podľa bodu 10 tohto článku Reklamačného poriadku má kupujúci právo si u predávajúceho uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
  1. Kupujúci má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená.

Článok IV.

Všeobecné podmienky reklamácie

  1. Záručná doba sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli:
  2. bežným opotrebením,
  3. mechanickým poškodením tovaru,
  4. úpravami a zásahmi do štruktúry tovaru,
  5. údržbou v rozpore s návodom,
  6. neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.

Článok V.

Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady (reklamácií)

  1. Práva zo zodpovednosti za vady si kupujúci uplatňuje u predávajúceho (kontaktné údaje sú uvedené v záhlaví tohto Reklamačného poriadku). Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby v prípade osobnej reklamácie vopred telefonicky kontaktoval predávajúceho.
  1. Pri výmene alebo vrátení nepoužitého tovaru je nutné dodržať tieto podmienky:
  2. tovar musí byť nepoškodený,
  3. tovar nesmie byť nosený/opotrebovaný,
  4. tovar musí byť kompletný,
  5. z tovaru nesmie byť odobraná ceduľka (výrobný štítok).
  1. K reklamovanému tovaru kupujúci pripojí vyplnený reklamačný formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 Reklamačného poriadku, doklad o kúpe tovaru/faktúru a záručný list v prípade, že si kupujúci uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom.
  1. Predávajúci bezodkladne vydá/odošle kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady, v ktorej uvedie primeranú lehotu na odstránenie vady.
  1. Následne kupujúci počká na vybavenie reklamácie. Lehota na vybavenie reklamácie nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho na e-mailovú adresu uvedenú v reklamačnom formulári.

Článok VI.

Alternatívne riešenie sporov

 

  1. V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci  domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu podľa osobitného predpisu (§ 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov). Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje kupujúceho  na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
  2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na e-mailovú adresu: ars@soi.sk alebo @soi.sk; internetová adresa: https://www.soi.sk/) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Článok VII.

Záverečné ustanovenia

 

  1. Znenie reklamačného poriadku môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia reklamačného poriadku.
  1. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 10.01.2025.

Príloha č. 1

REKLAMAČNÝ FORMULÁR

Meno a priezvisko kupujúceho:……………………………………………………………………………………..

Telefónne číslo:………………………………………………….

E-mail:……………………………………………..

Číslo objednávky:………………………………………Číslo faktúry:……………………………………………..

Číslo účtu:………………………………………………………………………………………………………………..

Názov tovaru a počet kusov:

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

Dôvod reklamácie:

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………..

Spôsob vybavenia reklamácie:

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………

Dátum a podpis:………………………………………………………………………………………………………..